Stolt husse!

Måste få skryta lite ikväll efter dagens kursavslutning i Lydnadsklass 1, som ni vet avslutades med en tävling med domare.
Hela dagen har jag gått och sagt för mig själv, "inga ärevarv, inga ärevarv".
Väl ute på kennelklubben så fick vi dra varsitt start nummer och jag fick nr. 3 utav 4 (vi var fyra som gick kursen)

Första momentet, platsliggning.
Alla hundarna ska ligga på rad i två minuter medan förarna lämnar hundarna.
Detta var det oroligaste momentet, men han klarade de två minutrarna som han skulle trots lite nosande i backen och jag kände att det här går ju faktiskt.
Här fick vi 9P

Sedan väntade vi på våran tur och gick in på plan och ställde upp oss för tandvisning, och svårt som han har att sitta still i kombination med att älska alla så reste han sig och hoppade på domaren, dock tilldelades vi 9P även där!

Linförigheten kan vi inte vara mer nöjda med, även om jag inte såg hur Theo gick (tittade rakt fram istället för på honom) så kände jag hur bra han följde mig.
Kändes jättebra och vi fick 9,5P där.

Läggande under gång gick galant och det blev hela 10 poäng!

Inkallningen fuskade han lite på och reste sig när jag gick ifrån honom men det var ju även här som jag bad om att få slippa ärevarv och är superglad för det, vi fick 8,5P för detta moment.

Ställande under gång blev 9,5P och det gick jättebra, dock så satte han sig för tidigt när jag kom tillbaka.

Apporten blev lite speciell, men så har vi ju en väldigt speciell hund här hemma, direkt när han såg domaren komma med apporten så ville han leka, när momentet sen utfördes så greppade han fel och tuggade på den, det blev 5P.

Sen så var det sista momentet hopp över hinder och vi ställde upp oss, jag runt till andra sidan och sa "hit" och Theo tog samma väg som jag runt hindret och satte sig vid mig.
Vi fick dock göra om momentet och fick en 8:a.

helheten stod följande.
"Ung herre med mycket bra attityd!!. Behöver träna stadga.
Långt kommen för sin ålder. Jättebra kontakt!
Blir orolig på platsliggningen efter 1.20 min, träna mer tid.
9 Poäng.

Sammanlagt samlade vi ihop 178,5 poäng utav 200 som är max!


Nu blir det vila under helgen, och på onsdag är det avslutning i vardagslydnaden där vi är ombedda att ta med oss en smutsig strumpa, ska bli spännande att se vad vi ska göra.

Kan även nämna att Theo blev "frisserad" i veckan inför den inofficiella utställningen som är den 19/5
och i tisdags så var vi på handlerkurs för att lära oss hur en utställning går till och hur vi ska göra i ringen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0